תכנון ובנייה ורישוי עסקים

דיני תכנון ובנייה ורישוי עסקים – ביהמ"ש לעניינים מקומיים

דיני תכנון ובנייה ורישוי עסקים עוסקים בהסדרת היחסים בין זכויות הקניין של הפרט וחופש העיסוק שלו לבין השמירה על שלומו של הציבור, ועל והשימוש במרחב הציבורי תוך שמירה איכות הסביבה.

תחום זה מאופיין ברמת דינמיות גבוהה ובתמורות רבות המתרחשות במסגרתו, חלקן כפועל יוצא מרגולציה רבה אשר משתנה חדשות לבקרים. פעמים רבות מתרחשת התנגשות בין הרגולציה המרובה ואינספור ההליכים הבירוקרטיים המתישים הקשורים בקבלת היתרים ורישיונות, לבין רצונו של הפרט לתת מענה, לעיתים מיידי, לצרכים חיוניים בתחום המגורים, פתיחת עסקים ועוד. כתוצאה מכך, אנשים רבים פועלים בניגוד לכללים, לנהלים ולהוראות החוק, ובכך הם מניעים  את הרשויות להגיש נגדם כתבי אישום שתוצאתם בקנסות משמעותיים ומעבר לכך.

בשנים האחרונות הוגברו משמעותית אמצעי האכיפה כנגד עבירות בנייה וניהול עסקים ללא רישיון. במציאות כזו, כל אדם נורמטיבי עלול  למצוא את עצמו מואשם בפלילים, והינו צפוי לשלם קנסות גבוהים ולהתמודד עם השלכות הרות גורל.

על מנת למנוע מצבים כאלה, או לחילופין לטפל בהם באופן שיצמצם את הנזק למינימום, יש להיעזר בעורך דין מנוסה בתחום. ייעוץ,  טיפול וייצוג בענייני תכנון ובנייה ורישוי עסקים מול גורמי התביעה והאכיפה ובבית משפט לעניינים מקומיים – מחייבים שיתוף פעולה עם עורך דין מנוסה, ששולט לחלוטין בכל היבטי התחום.

 

העיסוק בתחום במשרד עו"ד עמי סביר

תכנון ובנייה ורישוי עסקים נמנה בין תחומי ההתמחות המרכזיים במשרד עו"ד עמי סביר. עו"ד סביר מיומן ופועל למעלה מ-30 שנה בייצוג לקוחות פרטיים ומסחריים בבתי משפט לעניינים מקומיים, ובטיפול מקיף בנושאים הבאים:

  • בנייה ללא היתר
  • ניהול עסקים ללא רישיון עסק
  • שימושים חורגים
  • פיצולי דירות
  • צווי הריסה מנהליים ושיפוטיים
  • בקשות לפי סעיף 212 לחוק
  • צווי הריסה ללא הרשעה
  • ייצוג בהתנגדות להיתרי בנייה בוועדות התכנון השונות ובוועדת ערר, על החלטות ועדה מקומית לתכנון ובנייה בתחום עררים, על מתן היתרים או שימושים חורגים .

ניסיונו הרב של עו"ד סביר ניכר בפסקי דין והחלטות של בתי משפט לעניינים מקומיים, ובערכאות ערעור על פסקי דין של בתי משפט לעניינים מקומיים, וכן בטיפול מול רשויות האכיפה והתביעה בעיריית תל אביב .

כך לדוגמה, בתיק בש"ב 007579/01, ביקשה עיריית ת"א בשם מדינת ישראל, להוציא צו הריסה ללא הרשעה לתוספת בנייה למבנה קיים, אשר נבנתה בעבר שלא כחוק. בהחלטה ארוכה ומנומקת דחה ביהמ"ש לעניינים מקומיים את הבקשה להרוס את המבנה שנבנה ללא היתר, זיכה את הלקוח שיוצג ע"י עו"ד סביר, וחייב את עיריית ת"א בהוצאות המשפט.

מיומנותו של עו"ד סביר בתחום באה לידי ביטוי בשורה נוספת של פסקי דין  ותיקים, שנוהלו בבתי משפט לעניינים מקומיים ומול רשויות עיריית ת"א, כגון:

החלטה רע"פ 84/12 שניתנה בביהמ"ש העליון בהרכב של 3 שופטים.

פסק דין בבית משפט לעניינים מקומיים 01/14/0002597

 

נתקלתם בבעיה בנושא תכנון ובנייה ורישוי עסקים?
במשרד עו"ד עמי סביר נעמיק בהשתלשלות הדברים, ונספק את הייעוץ והייצוג, שיאפשרו לכם להשיג את התוצאות האופטימליות בכל סיטואציה אליה נקלעתם.

ליצירת קשר לחצו כאן

צור קשר