נזיקין גוף רכוש וביטוח

נזיקין – נזקי גוף רכוש ותביעות ביטוח

תחום דיני הנזיקין

דיני הנזיקין עוסקים בנזקים שנגרמו לגוף או לרכוש כתוצאה מתאונות שונות: תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות כתוצאה מרשלנות רפואית ועוד. בכל מקרה כזה, ניתן לתבוע פיצוי מהגורם לתאונה או מחברת הביטוח המבטחת אותו, בגין הנזקים שנגרמו. הכתובת להשגת פיצוי מקסימלי הינה עורך דין מנוסה המתמחה בדיני נזיקין.

הפן המשפטי של תחום הנזיקין מתמקד בשתי שאלות עיקריות: האם יש אחריות לגורם הנזק? ואם כן, איזה פיצוי מגיע לנפגע מהמזיק? מדובר בתחום המאפשר לשופטים גמישות גבוהה יחסית, הנובעת בעיקר מהשינויים המתרחשים בחברה הדינמית שלנו. לפיכך, יש משמעות רבה לייצוג התובע ע"י עו"ד המעורה היטב בדיני הנזיקין, ומכיר היטב את השופטים היושבים בדין.

להלן נפרט את הענפים המרכזיים בתחום הנזיקין.

נזקי גוף

ישנם מקרים מצערים בהם נגרמים לאדם נזקי גוף, שכתוצאה מהם הוא נדרש לתקופת שיקום והחלמה. במקרים כאלה על הנפגע לתבוע את הגורם המזיק או את חברת הביטוח המבטחת אותו, על מנת לקבל פיצוי על כלל הנזקים שנגרמו לו – אובדן/פגיעה בכושר העבודה, נכות, הוצאות בגין העסקת עזרת צד ג', עוגמת נפש, כאב וסבל וכיו"ב.   

תאונות דרכים

נזקי גוף (ואף רכוש) שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים מהווים עילה שכיחה לתביעת נזיקין. עורך דין שהינו מיומן בתביעות פיצויי נזיקין עקב פגיעה בתאונת דרכים, יוכל להעריך את שיעור הפיצויים המגיעים לנפגע. זאת בהתאם לקריטריונים שונים כגון: גיל הנפגע, שיעור הנכות כתוצאה מהתאונה, הפסדי השתכרות בהווה ובעתיד, הוצאות רפואיות, כאב וסבל ועוד.

 תאונות עבודה

חשוב לדעת כי נפגעי עבודה יכולים להגיש תביעת נזיקין נגד גורם הנזק – עובד, מעביד או חברת הביטוח של – על מנת לקבל פיצוי בגין הנזק שנגרם להם. זאת ללא קשר לתביעה המוגשת למוסד לביטוח לאומי. בשונה מהביטוח הלאומי המתמקד בנזק עצמו בלי קשר למי שאחראי לגרימתו, תביעת הנזיקין מתמקדת בשאלת האחריות לנזק. לכן, עובד המגיש תביעת נזיקין חייב להוכיח את אחריותו של הגורם לתאונה. עורך דין המתמחה בתחום יוכל לנתב ולכוון להוכחת אחריותו של הגורם הרלוונטי ולקבלת הפיצוי המיטבי.

רשלנות רפואית

תביעות נזיקין בגין רשלנות רפואית מוגשות על בסיס הטענה כי נגרם נזק פיזי כתוצאה מטיפול רפואי רשלני. רשלנות המטפל נקבעת עפ"י האופן בו רופא סביר היה פועל בנסיבות זהות. לכתב התביעה  בגין רשלנות רפואית  יש לצרף חוות דעת מטעם רופא מומחה, שמוכיחה את הקשר הסיבתי בין הטיפול שניתן לבין הנזק שנגרם.

נזקי רכוש

לעיתים, רכושו של אדם ניזוק עקב רשלנות או אשמה של אדם אחר. נזקי רכוש יכולים להיגרם לדירה, בית עסק, רכב או כל רכוש אחר, כתוצאה ממגוון סיבות אפשריות: שריפה, שיטפון, ליקוי בנייה, אסון טבע וכיו"ב. מי שרכושו נפגע באשמת צד ג', יכול לתבוע מהמזיק פיצוי על הנזק. לעיתים, האחראית לפיצוי הינה חברת הביטוח המכסה בפוליסה שלה נזקי רכוש. לפיכך, חשוב שעורך הדין יהיה מצוי בדיני הנזיקין בתחום נזקי הרכוש, וכן בדיני הביטוח ובהתנהלותן של חברות הביטוח בתביעות כגון אלה.

תביעות ביטוח  

מי לא שמע או  נתקל במקרה בו מבוטח שילם פרמיות ביטוח  כסדרן, ויום אחד כאשר נגרם לו אירוע ביטוחי או נזק, הוא נענה על ידי חברת הביטוח כי בהתאם להוראה כזו או אחרת הפוליסה מחריגה או אינה מכסה את האירוע או הנזק. זה הרגע שבו צריך להיכנס לתמונה עורך דין המתמצא בתביעות ביטוח, ויוכל לסייע לכם מול חברת הביטוח.

עו"ד סביר ייצג במשך שנים רבות תובעים וחברות ביטוח, ובמסגרת ניסיונו הרב התמודד עם אינספור תביעות ביטוחיות ותיקי נזיקין.

העיסוק בתחום במשרד עו"ד עמי סביר

עו"ד עמי סביר החל את דרכו המשפטית בשנת 1985 בהתמחות בדיני נזיקין. בעברו עבד כשכיר וכעצמאי במשך 5 שנים באחד ממשרדי הנזיקין הגדולים בארץ (עמיקם-חרל"פ).

משרד עו"ד סביר מנוסה בייעוץ ובייצוג של תובעים ונתבעים בתיקי נזיקין. עו"ד סביר ייצג חברות ביטוח בתיקים משמעותיים וגדולים, וכפועל יוצא מכך הוא מיטיב להכיר את התנהלות חברות הביטוח בניהול תיקי  נזיקין. עו"ד סביר ייצג לקוחות בתיקים בהן ניתנו פסקי דין מרכזיים בענפי הנזיקין השונים: נזקי גוף, תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, נזקי רכוש ותביעות ביטוחיות בגין נזקים לבתי עסק.

להלן  מספר דוגמאות לפסקי דין שניתנו בייצוג ושל עו"ד סביר בנושאים השונים:

רע"א 7254/12 בביהמ"ש העליון – פסק דין בעניין דחיית כיסוי ביטוחי, פרשנות פוליסה והגדרת אירוע נזק גוף שנגרם לאדם שעבד בקרבת משאית קידוחים שביצעה קידוחי קרקע (לא בנסיעה). בתיק זה התעוררה השאלה האם מדובר בתאונות דרכים כהגדרתה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. המבטחת דחתה את מתן הכיסוי הביטוחי.  ביהמ"ש העליון קיבל את טענות עו"ד עמי סביר, הגדיר את האירוע כתאונת דרכים, והטיל חובת כיסוי ביטוחי על המבטחת.

ת"א 542/91 – תיק נזק גוף בתאונת דרכים. ביהמ"ש המחוזי קיבל תביעת נזק גוף בגין תאונת דרכים שגרמה לנכות בשיעור 19% לצמיתות. כב' השופטת חיות פסקה לתובע פיצויים שהסתכמו בסך של כ-11 מיליון ₪.

תא"מ 23172-05-11פסק דין בשאלת מתן כיסוי ביטוחי ופרשנות פוליסה במקרה בו חתם מבוטח על כתב ויתור וסילוק תביעה.  ביהמ"ש דחה את טענות חברת הביטוח, קבע כיסוי ביטוחי וחייב את חברת הביטוח בפיצוי המבוטח.

ת"א 31029-03-10, בימ"ש השלום הרצליה – תיק נזק גוף בו נפסק לתובע שיוצג ע"י עו"ד סביר, פיצוי כספי נכבד בגין 10% נכות לצמיתות.

נגרם לכם נזק לגוף או לרכוש? חברת הביטוח דחתה דרישת כיסוי או פיצוי שהגשתם על פי פוליסה,  ואתם מעוניינים לתבוע את המגיע לכם ע"י תביעה בבית משפט?

במשרד עו"ד סביר נשמח להעניק לכם את הייעוץ והייצוג, בעזרתם תשיגו את הפיצוי המקסימלי המגיע לכם.

ליצירת קשר לחצו כאן

צור קשר